Kecskemét City Balett | Budapest Táncszínház
VIII. Pécsi Nemzetközi Tánctalálkozó
Az előadás hossza kb. 2 óra 40 perc egy szünettel
1. rész: Kecskemét City Balett: Vivalid - Max Richter: A négy évszak
A tavasz frissessége az újra nyitott, befogadó jellem megfelelője. Ez a személyiség változásra kényszerül, amikor a túlhabzsoló szándék ellenére falakba ütközik, kívülálló marad. Így következik a lélek nyara, a belső kontroll nélküli, kifelé élő szélsőségek világa, amely még inkább kitaszítottá, üressé teszi az embert, aki az őszben meglelt tökéletesség ellenére mégis elvágyódik, belső nyugtalansága tovább hajtja. Mindez egy kiforrott, egymáshoz érett pár visszaemlékezése, akik a télben mintegy újraélik és bölcs mosollyal nyugtázzák mindazt, amin keresztülmentek együtt, egymással, egymásért.
"Az utaknak értelmük van. De ezt csak az utolsó pillanatban értjük meg, közvetlenül a cél előtt." (Márai Sándor)
Barta Dóra koreográfus, az együttes vezetője Vivaldi-Max Richter: A négy évszak című művét, az emberi lélek fejlődésére, az emberöltőn belüli lélekszakaszok változására fektetve a hangsúlyt, energikus koreográfiákon keresztül kívánja bemutatni.
táncolják:
Domán Dalma, Katonka Zoltán, Kiss Eszter, Bányai Mirjam Léna, Szöllősi Krisztina, Csizmadia Tamás (Fülöp Viktor ösztöndíjas), Nagy Nikolett, Bajáki Zsanett, Matkovics Norbert, Schell Martin, Dávid Jácint Mihály
jelmez: Kiss Julcsi | díszletterv: Barta Dóra | szcenika: Szabó Csaba | asszisztens: Tóth Kata | fényterv, koreográfus asszisztens: Katonka Zoltán | ügyelő: Czeglédi Ákos | konzultáns: Réczei Tamás
koreográfus: Barta Dóra Harangozó-díjas, Érdemes művész
- szünet -
2. rész: Budapest Táncszínház: Boundless
A BOUNDLESS című darab alapját két fő kutatási téma képezi: a határ,
mint kétélű jelenség feltérképezése - egyik oldalról biztonság, másik oldalról
bizonytalanság a maga végtelen lehetőségeivel-, valamint olyan nonverbális
eszközök keresése és alkalmazása, melyek segítik az egyéni karakterek kibontakozását.
A korlátainkon túli végtelen szabadság újraszülheti az elmét. Itt szabadon
újraértelmezhetjük a határ előtti gondolatainkat, szabályainkat, koncepcióinkat.
Határtalanul élni valakinek komfortos, valakinek inkább bizonytalan, valakinek
lehetőség, és van olyan, aki nem is akar tudni róla.
"Az elme tudatossággal rendelkezik mellyel határokat kreál. Az ember
eredendően határtalan és tökéletes." Srí Ramana Maharshi
Előadja a Budapest Táncszínház Társulata
Koreográfus asszisztens: Ács Adrienn Réka
koreográfus: Juhász Péter | művészeti vezető: Földi Béla Harangozó-díjas
A Boundless c. produkció a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával valósult meg.
Támogatók: Nemzeti Kulturális Alap, Emberi Erőforrások Minisztériuma, Pécs M.J. Város Önkormányzata, E.ON,
Danubius Hotels-Pécsi Szállodák, Szigetvári Takarék, Ökotrade Kft., Rádió1 - Pécsről szól
Korábbi előadások
h | k | sz | cs | p | sz | v |
---|---|---|---|---|---|---|
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |