A hattyúk tava
táncjáték két felvonásban
Zeneszerző | Pjotr Iljics Csajkovszkij |
Koreográfus | Bozsik Yvette |
Az előadás időtartama: kb. 2 óra (egy szünettel)
A nemzetközi hírű Bozsik Yvette különleges koreográfiája a Pécsi Balett számára
A nagy klasszikus újragondolt változata 14 éven felülieknek!
Bozsik Yvette és a Pécsi Balett között több találkozási pont is van. A táncszcénában való szinte forradalmi megjelenés, a folyamatos megújulás igénye, az egészen egyéni, sajátos mozgásnyelv, az emberközpontú gondolkodásmód és a hagyománytisztelet azok a sarkalatos pontok, melyek mentén egymásra találhat koreográfus és társulat.
Bozsik Yvette és a Pécsi Balett között több találkozási pont is van. A táncszcénában való szinte forradalmi megjelenés, a folyamatos megújulás igénye, az egészen egyéni, sajátos mozgásnyelv, az emberközpontú gondolkodásmód és a hagyománytisztelet azok a sarkalatos pontok, melyek mentén egymásra találhat koreográfus és társulat.
Bozsik Yvette koreográfusi pályáján mindig meghatározó volt az útkeresés, az expresszív táncszínházi kifejezésmód, az „esztétikus” táncon túllépő narratíva.
A hattyúk tava újragondolt változatában az alapvető emberi érzelmek, a 21. század emberének önpusztító életmódja és a szabadság, tisztaság iránti vágya jelenik meg Bozsik Yvette Kossuth díjas Érdemes művész különleges látványvilága és expresszív táncnyelve segítségével.
„A hattyúk a kultúrában, különböző népek mítoszaiban, legendáiban, népmeséiben, irodalmában számtalanszor előfordulnak, köréjük gazdag szimbólumrendszer épült, leggyakrabban a szabadságot, a szerelmet és a hűséget jelképezik. A nagy klasszikus mostani, újragondolt változata a mához, a mai emberhez szól. A régi orosz népmesén alapuló történet bemutatása mellett ebben a feldolgozásban egy ökológiai dráma is megjelenik, melyben a környezet rombolása központi téma. A hattyúk az emberek fölé emelkedve látják a civilizáció és a környezet pusztulását. Ugyanakkor elátkozott alakváltó asszonyok, akiknek nappal hattyúként, éjjel nőként kell élniük. A jó és a rossz harcában a darab nem foglal állást, hiszen ezek a tulajdonságok magukban a szereplőkben viaskodnak egymással. Egyszerre jelenik meg a szabadság, tisztaság iránti vágy, és annak reménytelensége, elérhetetlensége is.”
Bozsik Yvette
Táncolják: a Pécsi Balett táncművészei
„Csajkovszkij számomra az érzelmek kifejezésének nagymestere. Olyan alapvető, de felzaklató emberi érzésekhez és kérdésekhez nyúl a zene nyelvén, mint például az ember lelkében élő jó és rossz egymást feltételező és megsemmisítő viszonya. A hattyúk tava örökérvényű klasszikusának modern feldolgozása ezért ajánlható őszinte szívvel fiataloknak és idősebbeknek egyaránt.”
Horváth Zsolt a Pannon Filharmonikusok igazgatója
Az előadás létrehozását a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.
Bemutató dátuma: 2015.11.27. p
Szereposztás: |
Herceg | Szabó Márton |
Herceg | Tuboly Szilárd |
Hattyú | Ujvári Katalin |
Hattyú | Vincze Brigitta |
A herceg anyja | Uhrik Dóra |
Varázsló | Lovas Pál |
Bohóc | Kerekes Soma Lőrinc |
Orosz tánc | Molnár Zsolt |
Nápolyi tánc | Kócsy Mónika |
Nápolyi tánc | Keresztes Patrik |
Spanyol tánc | Vincze Brigitta |
Spanyol tánc | Ujvári Katalin |
Spanyol tánc | Koncz Péter |
Kis hattyú | Kerekes Soma Lőrinc |
Kis hattyú | Keresztes Patrik |
Kis hattyú | Matola Dávid |
Kis hattyú | Téglás Bánk |
Barát, vendég, hattyú | Bálint Adél |
Barát, vendég, hattyú | Hoffman Virág Zoé |
Barát, vendég, hattyú | Kócsy Mónika |
Barát, vendég, hattyú | Madonia Florence |
Barát, vendég, hattyú | Szécsi Theodóra |
Barát, vendég, hattyú | Tandi Zsófia |
Barát, vendég, hattyú | Tóth Klaudia |
Barát, vendég, hattyú | Harka Máté |
Barát, vendég, hattyú | Koncz Péter |
Barát, vendég, hattyú | Molnár Zsolt |
Díszlettervező | Khell Zsolt |
Jelmeztervező | Juristovszky Sosa |
Világítástervező | Pető József |
Próbavezető | Szabó Márton |
A koreográfus asszisztense | Gulyás Anna |
Korábbi előadások
Kapcsolódó anyagok
- Galéria
h | k | sz | cs | p | sz | v |
---|---|---|---|---|---|---|
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |