Pas de trois13 az Erkelben!
A Pécsi Balett, a Győri Balett és a Magyar Nemzeti Balett közös estje nyitja a 2007 óta zárva tartó Erkel Színházat 2013. március 1-jén!
Domoszlai Edit | Fotó: Körtvélyesi László
A Pécsi Balett, a Győri Balett és a Magyar Nemzeti Balett közös estje nyitja a 2007 óta zárva tartó, közel 2000 fős közönséget befogadó Erkel Színházat, amely a rekonstrukció első ütemének befejeztével, március 1-jétől június 9-éig nyolcvanegy estén várja a közönséget.
A Pas de trois13 március 1-jén, 2-án és 3-án 19.00 órakor látható a budapesti Erkel Színházban.
"Az Erkel Színház, a magyar táncélet egyik legnívósabb játszóhelyének újranyitása az évad egyik legfontosabb eseménye a hazai táncművészet számára. A megnyitást ünneplő díszelőadás-sorozatban történő részvételi lehetőség valódi megtiszteltetés, a PAS DE TROIS13 - estre ezért egy különleges produkcióval készül a Pécsi Balett. Cameron McMillan A Jó és a Rossz kertjében címmel készített nagyszínpadi koreográfiát a Pécsi Balett részére, a társulat 50 éves jubileumi éve alkalmából. A tény, hogy hosszú évek után végre ismét kitárulnak az Erkel Színház kapui, ugyanolyan ünnepi pillanata a magyar táncéletnek, mint a amilyen jelentős állomás volt 2010 a Pécsi Balett történetében. Ezt hangsúlyozandó, a jubileumi előadásnak egy, a koreográfus által újragondolt, az együttes dinamikus és lendületes karakteréhez illeszkedő változatát mutatja be a társulat ‘A Jó és a Rossz kertjéből’ címmel. Az egy felvonásba sűrített produkció puritán, díszletmentes színpadképe segít abban, hogy még könnyebben fókuszálhassunk a mozdulatok sokrétűségére, a koreográfia gondolati mélységére, s hogy a tánc mitikus erejét érezhessük.” - mondta el Vincze Balázs balettigazgató az Erkel Színházban március 1-jén, 2-án és 3-án bemutatásra kerülő Pas de trois13 - esttel kapcsolatosan
A Jó és a Rossz kertjéből
“A Jó és a Rossz kertjéből új kapcsolatokra is fényt derít, és nagy hangsúlyt kap benne a koreográfiát elsősorban meghatározó dinamikus mozgásnyelv. A testben rejlő kommunikációs lehetőségek és erők kerülnek előtérbe, a kapcsolatainkat határoló finom vonalak elégiája átstruktúrálja a kontextust, melyben eredetileg a hét főbűn témáit értelmeztük.” Cameron McMillan, koreográfus
Zeneszerző: Riederauer Richárd
Koreográfus: Cameron McMillan
A zenei felvételen közreműködtek: Herczku Ágnes - ének, Szirtes Edina Mókus - hegedű, Sturcz András - cselló
A zenében Vivaldi-tételek is elhangzanak.
Jelmeztervező: Molnár Zsuzsa
Asszisztens: Sarah Storer
Próbavezető: Czebe Tünde, Harangozó-díjas
Táncolják:
Czebe Tünde, Dávid Anna, Domoszlai Edit, Perovics Eszter, Ujvári Katalin, Vincze Brigitta,
Dóri István, Harka Máté, Koncz Péter, Kerekes Soma Lőrinc, Matola Dávid, Molnár Zsolt, Szabó Márton, Tuboly Szilárd,
valamint Madonia Florence és Szigyártó Szandra a Pécsi Művészeti Gimnázium és Szakközépiskola növendékei
TOVÁBBI INFORMÁCIÓK, JEGYVÁSÁRLÁS: WWW.OPERA.HU
h | k | sz | cs | p | sz | v |
---|---|---|---|---|---|---|
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |