Iskolaprogram
Rendhagyó irodalom- és énekóra, szorosabb együttműködés az iskolákkal a 2011/2012-es tanév során.
Nagyon fontosnak tartjuk az iskolás korosztály már kisgyermekkorban kezdődő színházi nevelését, a színház megszerettetését, mely hitünk szerint rajtunk, színházcsinálókon is múlik. Ezért teszünk is érte. Mesebalettel és mesejátékkal várjuk a kicsiket-nagyokat és kötelező, ill. ajánlott olvasmányokat is műsorra tűztünk a középiskolások kedvéért. Tudjuk azonban, hogy őket egy bérletajánló nem győzi meg, nekik sokkal nagyobb, személyre szóló motivációra van szükségük. Ezért elmegyünk hozzájuk, hogy szívesebben jöjjenek ők is hozzánk, illetve tanítási időben szervezünk nekik érdekes, kedvcsináló programokat.
Rendhagyó irodalomóra: A Hamlet-sztori
Bodonyi József (képünkön) rendezésében
Bodonyi József fordító, rendező több munkáját is láthatta már a pécsi közönség.
Az előadás két mű, William Shakespeare Hamlet és Tom Stoppard Rosencrantz és Guildenstern halott című színműveinek egymásra utaló, egymást elemző adaptációja. A Tom Stoppard-mű érdekessége, hogy az eredeti shakespeare-i történetnek két mellékszereplőjét teszi meg főszereplővé, ami által különös nézőpontból látjuk az eseményeket. A „kisember”
szemszögéből a Hamlet-sztori abszurddá válik.
„Három szereplő meséli el a Hamlet történetét – a szereplők felváltva mesélnek és játszanak. A darab a tizenéves korosztály számára, az őket körülvevő élményvilág figyelembevételével készül. A darabot játszó három színész a Hamlet történetének megértésében, elemezésében segíti a nézőket azáltal, hogy egy különös nézőpontot teremt. Minden arra irányul, hogy Hamlet cselekedeteinek és döntéseinek hátterében munkáló morális konfliktusokat kibontsa és megfejteni próbálja. A játéktér egyszerűsége a nézők képzeletének intenzívebb bevonását célozza.”
Bodonyi József | További információk az előadásról
Rendhagyó énekóra: Mesés opera
Gulyás Dénes (képünkön) és Mácsai János szerkesztésében
„Unalmas az opera? Elavult, múzeumba való? Vagy szenvedélyes szerelem, megunhatatlan varázslat? Bizonyára ez utóbbi, ha az opera kialakulása, több, mint 400 év óta lelkesen tapsolnak az emberfeletti énekes-teljesítménynek, a magával ragadó dallamoknak, a zenekari hangzásnak. Az opera sikere minden vészharang-kongatás ellenére töretlen. A világ operaházai megtelnek, a közönség CD-n, filmen, interneten is élvezi a legösszetettebb művészeti műfajt, újból és újból örül a legmagasabb szellemi és fizikai teljesítményeknek, Mozart, Verdi, Wagner, Bartók és sokak drámai zsenijének, zenéjének.
A sorozat célja a fiatalok megismertetése a legjobb operákkal, elcsábítása e sokrétűen kacér és titokzatos művészet felé. Havi rendszerességgel terítékre kerül egy-egy remekmű, amelyeknek legfontosabb részleteit élő előadókkal mutatjuk meg, színes magyarázatokkal, történetekkel tárjuk fel a titkokat, amelyeket a nagy szerzők műveikbe kódoltak. Operául érteni nem nehéz, de annál nagyobb élmény, sőt fizikai élvezet, csak kicsit meg kell ismerni a nyelvet, amelyen kommunikál velünk. A többi már magától megy, és megunhatatlan, életre szóló vonzalom lesz belőle.
A sorozat egyben stílustörténeti kalauz is, hiszen az opera pontosan tükrözi a zenei nyelvezetet és a kort, amelyben keletkezett. Megjelenik majd a klasszika legizgalmasabb, megunhatatlan zenéje, és sok életteli színpadi figurája Mozart operáiban, a romantika varázsvilága, titokzatossága Weber muzsikájában. Átélhetjük Verdi hőseinek végtelen gonoszságát és emberi nagyságát, Wagner kábító akkordjait és hőseinek végtelenül felfokozott érzelmeit. Megismerhetjük a nagy orosz romantikusok sajátos és egyedi zenei világát, és találkozhatunk Bartók rejtélyes Kékszakállú hercegével, a 20. század egyik legfontosabb remekművével.
A sorozat nem szokványos operaismertető lesz. Meg kívánja mutatni, hogy a fiatalok számára sem tabutéma az emberi lét legszélsőségesebb érzelmeit megidézni, és mindezek legjobb zenei ábrázolásairól beszélni.”
Mácsai János | További információk az előadásról
Jelentkezés, kapcsolat:
h | k | sz | cs | p | sz | v |
---|---|---|---|---|---|---|
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |